diumenge, 24 de maig del 2009

Valoració Material

El material que he valorat és: http://www.xtec.es/~fdenia/catala/forum/barcelona2004.htm

El recurs analitzat és un bon suport per treballar, la interculturalitat, dins les aules. Crec que es troba dins del nivell bàsic d’interculturalitat, d’intercanvi de coneixement, que facilita el diàleg i el coneixement crític d’altres realitats.
Si dins d’aquesta webquest també es busques informació sobre el continent Europeu es podria treballar a nivell de resolució de conflictes ja que podrien sorgir molts més temes a on els alumnes d’aquí s’autoconeixerien més i els alumnes nouvinguts descobririen coses noves del continent a on estan vivint en l’actualitat i sorgirien més conflictes per resoldre.
Per com planteja els objectius crec que es volia arribar a un nivell de transformació cultural, però només a través d’aquesta webquest ho veig difícil, pot ser un bon començament per iniciar un treball encaminat cap a la transformació cultural, però s’haurien de realitzar altres activitats per poder arribar-hi.

En aquest recurs es potencia el treball cooperatiu, a on han de desenvolupar la capacitat de diàleg, consens i d’organització entre els membres del grup. També han d’utilitzar diferents recursos informàtics, processadors de textos, han de saber cerca informació a través d’internet i han de ser capaços de seleccionar, de manera autònoma, quina és la informació més adient. Per altre banda també han de treballar tant l’expressió escrita com l’oral.
Un dels principals objectius que tenen els alumnes a l’hora de presentar el seu treball és convèncer la resta de la gran vàlua del que han descobert i de com és d’enriquidor poder viure i compartir una diversitat tant gran.

En aquesta webquest els alumnes tenen molt ben detallat i estructurat les diferents tasques que han de realitzar i quines són les pàgines a on poden accedir per trobar la informació necessària (hi ha algun enllaç que no funciona) per realitzar les diferents activitats.

Les graelles d’avaluació les trobo molt correctes i el fet d’haver-se d’autoavaluar és molt important per tenir una visió més crítica del treball realitzat i de quins han estat els punt fort i febles del treball en grup.

De cara el professor que ha de realitzar les activitats també té molt ben detallat, a la guia didàctica, quina és la informació necessària que ha de tenir per poder realitzar millor les activitats i d’aquesta manera poder motivar els alumnes.

El que milloraria és l’estructura, encara que és troba en facilitat cada apartat el està tot junt a primer cop d’ull sembla que hi hagi molta informació de cop i això podria ser un element que fes desmotivar els alumnes. I que la primera activitat que és de reflexió i diàleg entre els propis alumnes la trobo molt interessant, però al final queda una mica sense resoldre’s del tot.


Com a conclusió, crec que és un bon recurs per poder canviar el currículum i poder conèixer altres cultures des de una òptica menys etnocentrista.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada